11 maj 2013

Om ett problem med att bo här.

Det värsta med att bo i min nya lägenhet är att här inte är några dörrar som skärmar av lägenheten. Det är inte för att jag vill göra mitt boende mindre eller stänga av vissa delar, utan det är ett större problem som jag tänker på.

Idag satt en geting på mitt köksfönster och vägrade att flyga ut. I vanliga fall hade jag stängt in djuret med fönstret öppet för att en vecka senare gå in i rummet och undersöka om djuret fanns kvar. Men här, i min etta, går inte detta. Jag måste ta tag i problemet med en gång vilket egentligen är bättre, men ack så äckligt.

Så hur gick det? Jo, jag pratade högt (helt sant) med getingen och sa att jag inte gillade att den var i mitt hem och att jag bara hade plastväxter som inte ger några gottigheter till den. Jag försökte förklara vägen ut men den vägrade att lyssna på mig. Därför fokuserade jag på annat och när jag återgick till köket så var getingen borta. HOPPAS JAG.

Inga kommentarer: