27 maj 2013

Om kissighetskänsla.

När vi människor är riktigt kissiga så mår vi inte så värst bra. Vi kan få ont i magen och kan i viss utsträckning faktiskt se lite roliga ut. Vi kan helt enkelt inte tänka på något annat än att just kissa.

Jag undrar om detta också förekommer i djurvärlden. Jag kan förstå att djur kan känna sig kissiga, men jag funderar mer på om de ser ut på ett visst sätt. Kanske kisar lite med ögonen, kanske korsar benen. Om de korsar benen så måste giraffer vara kissiga nästan hela tiden och inte tala om flamingos som drar upp ett ben.

Det hade också varit intressant att veta om djuren, efter en extrem kissighetskänsla, hade utgett något slags ljud. Ett "aaaaaah".

1 kommentar:

Svante Stål sa...

Du hittar verkligen små udda filosofier som ingen i världen just du kommit att tänka på förut kommit att tänka på. Jag vet hur kissnödiga katter ser ut i alla fall och jag är ledsen att jag inte visste hur en kissnödig valp såg ut för han förstörde hela köksgolvet med stora sjöar av frätande, bubblande och gurglande kloakrester. Valp OK men han var Pyreneerhund så som en vuxen normalhund i valpstadiet redan.
https://www.youtube.com/watch?v=diyMWybZrzI här är han, det enda klipp jag någonsin lagt ut på youtube.

See you!!!