08 maj 2013

Om en regnbåge.

Jag vet att man inte kan "känna" på en regnbåge, men i min lilla fantasivärld så kan man just det. Jag undrar så om det är möjligt att man till exempel kan skicka upp mig i luften i en liten ballong eller att jag kunde hoppa från ett flygplan så att jag hamnar mitt i regnbågen. Tänk att befinna sig mitt i denna fantastiska färgbåge och helst kunna stanna där en stund. Problemet är att jag inte kommer att veta om jag befinner mig mitt i bågen, men någon kan ju ta ett kort.

Varför jag vill det? Ja, det vet jag inte. Jag vet i alla fall att jag måste börja skriva en "att-göra-under-livet-lista".

2 kommentarer:

Svante Stål sa...

Du är verkligen underhållande... du skulle varit med i det där Lorry-gänget (du vet den där Yrrol-filmen, har du sett den?), där e en kille från Sundbyberg som alltid har en massa tokiga infall som dig, du vet "Tänk om man kunde..." sen slutar det med att andra killen säger "men det funkar ju inte för..." och så säger killen från Sundbyger, "...tänkte inte på det. Här i Sundbyberg...".

Svante Stål sa...

Du är verkligen underhållande... du skulle varit med i det där Lorry-gänget (du vet den där Yrrol-filmen, har du sett den?), där e en kille från Sundbyberg som alltid har en massa tokiga infall som dig, du vet "Tänk om man kunde..." sen slutar det med att andra killen säger "men det funkar ju inte för..." och så säger killen från Sundbyger, "...tänkte inte på det. Här i Sundbyberg...".