09 maj 2013

Om mellanbarn.

Man brukar prata om att personer kan vara typiska "mellanbarn". Då har jag alltid tänkt att det är tre syskon, då en är yngst, en är äldst och en är ett mellanbarn. Men om syskonskaran ökar till... låt oss säga... sex syskon, då blir det fel i min hjärna. Är barn två till fem dessa mellanbarn i detta fall? Eller är det bara barn nummer tre som räknas, då den är precis i mitten av syskonskaran? Är barn nummer två mer som barn nummer ett och barn nummer fem mer som barn nummer sex? Extremt klurigt i mitt huvud.

Jag kan även bevisa att jag inte är den vassaste kniven i lådan genom att låta er ta del av vad jag svarade på en fråga i ett frågespel nu ikväll:
- Emelie frågar: "vilket land är nordligast av de baltiska staterna?"
- Jag svarar: "Afghanistan"

Inga kommentarer: