21 maj 2013

Om koalor, båtar och skor.

Koalans huvudsakliga föda består av  

eukalyptusblad. Detta djur borde ha jordens bästa andedräkt. Jag skulle mer än gärna vilja forska på hur bra tandstatus dessa djur har. Intressant så in i helsike. 


Jag har funderat på uttrycket "skepp o'hoj". Jag förstår inte meningen med att säga själva hoj-delen. Hoj är ju i min värld en cykel. Kom detta uttryck fram när någon av en slump sa "där ligger en båt... Och en hoj!". Fast... Att bara säga skepp låter ju lika märkligt. Jag hoppas ju att personerna som är på båten vet om att dem befinner sig på en båt. 

Innan jag börjar med mina kvällstelefonsamtal vill jag berätta vad mamma sa när vi var inne på Skopunkten; "Nämen, sådana där köpte ju jag för inte så längesedan. Det är lite konstigt för jag köpte ju mina i en skoaffär". Ja, så märkligt mamma! 

Inga kommentarer: